תפריט ראשי

כתבות ומאמרים » רשלנות רפואית » רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

מהי רשלנות רפואית?

ראשית חשוב להבין כי לא כל טעות רפואית היא רשלנות רפואית. רשלנות רפואית היא כזו שיורדת לשורשי המעשה עצמו.

ישנן פעולות שרופא סביר עושה אשר גרמו לנזק אך אין הן נעשו מרשלנות. לדוגמא, ניתוח אף שצורתו לא לשביעות רצון המטופל, אין זה יצא כמו בהדמיה שהוצגה ללקוח, מבנה הגולגולת של הלקוח הקשתה על הפעולה וגרמה לנזק כלשהו בנשימה וכד'. נתונים אובייקטיבים שלא היה ניתן לזהות אותם לפני הניתוח.

 

אז מהי כן רשלנות?

זו פעולה שהתבצעה שלא לצורך או חוסר פעולה שלא נעשתה והיה בה צורך ונגרם בעקבות כך נזק. לדוגמא, חיתוך עור בכמות גדולה מהצורך אשר גרמה לצלקת מאוד גדולה, שתלים שלא הוכנסו כראוי, תפירת צלקת עם מכשור מיושן שגרם לצלקת להיות מגבילה מבחינת תנועה.

 

על מה חשוב לשים את הדגש לכשצריך להוכיח רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים?

 

 

ישנם שלושה שלבים של הוכחה.

 

שלב טרום הניתוח, השלב שבו המטופלת מגיעה לרופא המטפל, מקבלת ממנו יעוץ נכון ומדוייק, האם הכל נוהל כהלכה? האם הוסבר למטופלת כל שלב ושלב? האם הרופא אסף את כל החומר הרפואי על המטופלת לפני שניגש לתהליך הרפואי? האם הציג בפניה את כל הסיכונים העומדים בכך?

 

שלב שני הוא שלה הניתוח עצמו. האם הניתוח אכן בוצע לפי דרישתה של הלקוחה, לדוגמא ישנם מקרים בהם תוך כדי הניתוח הרופא רואה לנכון לבצע עוד "משהו קטן" , האם התפרים נתפרו בצורה רשלנית? האם הוסר עור מיותר ? האם השתלים לא הונחו כראוי? האם הרופא פעל לפי סדר הניתוח המדויק שנקבע בתוכנית פעולה מול המטופלת?

 

שלב שלישי הוא האחרי. האם הרופא מבצע שגרת מעקב בזמן? האם בוצעו כל הבדיקות הנחוצות לאחר הניתוח? האם הוא זמין למקרי חירום? האם המטופלת קיבלה את המשחה הנכונה?

 

כל השלבים הם לצורך הוכחת נזק. "מבחן הרופא הסביר"

 

אלמלא היה עושה הרופא כפי שעשה או היה עושה אחרת האם לא היה נגרם נזק? זו השאלה.

 

למה חשוב להיוועץ עם עורך דין אשר מתמחה בתחום דיני נזיקין לפני הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית?

ראשית מאותה סיבה שלא נלך לרופא שיניים כשכואבת לנו הרגל, כל תחום הוא עולם בפני עצמו וצריך ללכת למי שמתמחה בנזקי גוף.

 

שנית, לא ניתן להגיש תביעה על רשלנות רפואית בבית דין לתתביעות קטנות כאשר התביעה היא כנגד חברה בע"מ. כל רופא שמכבד את עצמו וחכם מבוטח בחברת ביטוח פרטים שהיא חברה בע"מ ולכן התביעה צריכה להיות מוגשת בבית דין עם ייצוג של עורך דין. תביעות אלו קשות מאוד לניהול מהסיבה הפשוטה שעו"ד אינו רופא, השופט אינו רופא ועל מנת להבין ולשפוט והוכיח, בתיקים מסוג זה, צריך להיכנס לנעליו של הרופא הסביר ולהלחם על ההגיון והוכחות שבדבר.

 

בכל שלב שאחרי הנזק ניתן לפנות לתביעה?

ישנו חוק התיישנות של 7 שנים מיום הנזק. (חוץ מקטינים שההתיישנות הינה עד גיל 25) ייחד עם זאת לא צריך למהר עד שהנזק מתגבש. תהליך של ריפוי אורך כעד שנה מיום הנזק והתביעה מתנהלת לפי הנכות הקבועה שתיהיה.

 

מגישים תביעה בתום תהליך הריפוי.

 

באיזה שלב יש להגיע להתייעצות עם עו"ד?

חשוב מאוד להגיע מיד עם זיהוי הנזק ולא אחרי סיום תהליך הריפוי והנזק הסופי וזאת מכיוון שבשנה הזו המטופל או המטופלת עלולים לעשות טעויות רבות שבסופו של דבר יחבלו להם בהוכחות, יחבלו להם בתיק ואפילו ימזערו להם את הפיצוי.

 

חשוב להגיע ישר לאחר הניתוח באם המטופלת או המטופל מזהה פוטניצאל לנזק. העו"ד שואל את השאלות הנכונות על מנת להבין לאיזה כיוון של נזק מדובר, יש לזה תיעוד נכון, לעיתים הרופא מרגיש כי הייתה רשלנות ומבעוד מועד מודיע לחברת הביטוח שלו, חברת הביטוח שולחת חוקרים למטופלת או למטופל ואם הם לא תודרכו נכון הם יכולים לעשות טעות חמורה מולם.

 

טיפ זהב: לשמור חומר רפואי כבר מהשלב הראשוני, כבר מפגישת הייעוץ. מה נאמר, מתי , להיות מדוייקים. ממש לנהל יומן מסע של הניתוח כבר מהמפגש הראשון.

 

 

לפגישת ייעוץ משפטי חייגו: 077-5052063 | משרד עורכי דין - לידור פוגל אורן